Frissen alakult vállalkozások sürgős teendői

Ha most alakult a céged, akkor rögtön nyakadba szakad az adminisztráció.

Ezzel a legegyszerűbb, ha rögtön a könyvelőt bízod meg, de ha mégsem, akkor alább olvashatod az áttekintését a cégalapítás után soron következő sürgős feladatoknak:

0. Ügyfélkapu regisztráció: okmányirodában, kormányhivatalokban, NAV ügyfélszolgálatokon (ha könyvelőre bízod, akkor ez sem szükséges!)

1. bejelentkezés a NAV-hoz

a) 12T180-as nyomtatvány: az elektronikus elérhetőséghez szükséges

b) 12T201/101-es nyomtatvány: ugyan a NAV tud róla, hogy megalakultál, de mégis epedve várja, hogy erről bejelentést kapjon Tőled

c) 12T1041-en a tulajdonosok, ügyvezetők, alkalmazottak jogviszonyairól vallunk

d) 12TVAMO: ezen adhatunk állandó meghatalmazást a könyvelőnek, hogy nekünk ne kelljen a NAV-nál személyesen megjelenni

2. Bejelentkezés a helyi önkormányzathoz

a) a helyi iparűzési adóra bejelentkezés

b) az egyéb hatályos helyi adókra bejelentkezés (már ha van)

c) működési engedély ügyintézése (ha szükséges a tevékenység megkezdéséhez)

3) KSH: 1032-es nyomtatvány beküldése 15 napon belül (az alakuló gazdasági társaságoknak kötelező)

4) Szabályzatok elkészítése (kötelező szabályzatok) 90 napon belül

5) Ha van alkalmazott a cégben: üzemorvos, munkahelyi kockázatelemzés, munka és tűzvédelmi oktatás

És ez csupán az adminisztráció, mely az idődet nem kevéssé rabolja.

Ha úgy érzed, ez mégsem a Te személyes feladatod, hanem ezt majd a könyvelő elintézi, akkor jó hírünk van, az 1., 2/a és 3. pontban felsorolt tételek az első havi könyvelési díj részét képezik, ha nekünk adsz megbízást! 🙂

Elérhetőségünkért kattints ide!