Ügyfél?

Leendő ügyfél: KFT-t szeretnék alapítani, kellene beszélnünk.
Könyvelő: Oké! Mikor jössz?

2 nap múlva:

Leendő ügyfél: kész a KFT, szólt az ügyvéd, hogy bejegyezték!
Könyvelő: Oké! Mikor jössz?

Egy hét múlva:

Leendő ügyfél: hogy kell számlatömböt venni? Segíts már!
Könyvelő: Oké, segítek. Mikor jössz? Skype? Viber? Beszélnünk kéne… vannak kötelező feladatok: bejelentkezés NAV, Önkormányzat, Kamara stb.
Ügyfél: hívlak és jövök!
Könyvelő: egy hónapja jössz, de várlak! 🙂

Egy hónap múlva:

Leendő ügyfél: be kéne jelenteni embert!
Könyvelő: értem. Mikor jössz?
Leendő ügyfél: mondom az adatait, jó?
Könyvelő: oké, csak légyszíves keress egy könyvelőt, aki kap meghatalmazást a NAV felé. Tudod, a bejelentéshez.
Leendő ügyfél: de minek?
Könyvelő: mert másképp nem megy az adminisztráció.

EXÜgyfél: akkor majd én megcsinálom, ha nem akarsz segíteni!

Nem akarok 🙂

KFT: kettős könyvelés, kötelező mérlegképes könyvelő, ha nem éred el bevételben a 10 millió Ft-ot, akkor nem kell, hogy az NGM-nél legyen regisztrációja.
Bankszámla: kötelező
Bejelentkezni NAV, Önkromnyzat, Kamara, KSH felé: kötelező
Elektronikusan ügyfélkapun/cégkapun ügyintézni: kötelező

Mi nem kötelező: céget alapítani vakon repülve 😉